Sou a: Inici / Notícies / Cicle TècnicA i commemoració del 8M a la UPC

Cicle TècnicA i commemoració del 8M a la UPC

Amb motiu el 8M, Dia Internacional de les Dones, les professores Laia Haurie, responsable d'igualtat de l'EPSEB, i Amparo Núñez, organitzen amb la Biblioteca de l'EPSEB, el Cicle TècnicA, on arquitectes tècniques i enginyeres en geomàtica ens donen exemples de diferents trajectòries professionals en acabar els seus estudis a l'Escola i ens expliquen treballs de referència en els que han col·laborat.
Cicle TècnicA i commemoració del 8M a la UPC

Per a la commemoració del 8M a la UPC, es realitzarà un acte central (el 7 de març a l’ESEIAAT) i diverses activitats a escoles i facultats. A l'EPSEB es durà a terme la V edició del Cicle TècnicA.

A més, el Consell de l'Estudiantat de la UPC fa una crida a la comunitat universitària per unir-se a la columna que encapçalarà a la manifestació del 8M. Punt de trobada a les 18 h, Jardinets de Gràcia, a Barcelona.

Programa del Clicle TècnicA (V edició)

1.pngPerspectiva Geomàtica en la Investigació Científica de la Qualitat de l'aire.

Ponent: Danielly Garcia Santos
Enginyera en Geoinformació i Geomàtica i doctoranda al Centre Tecnològic de Telecomunicacions de Catalunya

🗓 dimecres, 6 de març
📍 Planta 1 de la Biblioteca EPSEB

La presentació s'inicia amb un breu recorregut acadèmic de la ponent, la seva trajectòria des del grau fins al doctorat, remarcant l'àmbit investigador dedicat a l'aplicació de la geomàtica en l'anàlisi de la qualitat de l'aire. Al llarg de la xerrada es comparteixen exemples de com la tecnologia pot ser una eina valuosa per abordar un problema aparentment invisible, però amb conseqüències significatives: segons l'Organització Mundial de la Salut (OMS) la contaminació de l'aire s'està convertint en una de les principals amenaces per a les societats urbanes, vinculant-se a malalties de tipus cardiovascular o respiratòries i constituint una font significativa de morbiditat i mortalitat. S'explora la importància d'analitzar els contaminants atmosfèrics en conjunt amb altres dades ambientals per obtenir una comprensió holística, per tal d'aplicar objectius de millora en el benestar de la ciutadania.

2.pngQuin és el camí per fer recerca en edificació?

Ponents: Brenda Arias i Rosnery Castillo
Arquitecta tècnica i Arquitecta i màster en Construcció Avançada en l'Edificació, doctorandes a l'EPSEB

🗓 dimecres, 13 de març
📍 Planta 1 de la Biblioteca EPSEB

Les doctorandes, Brenda Arias i Rosnery Castillo, compartiran les seves trajectòries com a estudiants de doctorat i enfocant les seves carreres professionals a la investigació, des de dues perspectives i recorreguts diferents.
La Brenda es va graduar en Arquitectura tècnica i Edificació a l'EPSEB, i també va realitzar el Màster universitari en Construcció Avançada a l'Edificació (MUCAE), el qual li va obrir les portes al fascinant món de la investigació.
La Rosnery va cursar la carrera d'Arquitectura a la Universitat de Panamà i a través d'un programa amb la seva universitat anomenat "Relleu Generacional", es va convertir en professora assistent a la seva ànima mater. Aquesta experiència li va proporcionar l'oportunitat de venir a Catalunya per fer el mateix màster, el MUCAE, que finalment es va convertir en el punt de connexió per submergir-se en la investigació i començar el doctorat.
Tot i que les motivacions i trajectòries de totes dues són i han estat diferents, el seu destí ha convergit en un mateix punt: la investigació, la innovació i el fascinant món científic.

3.pngGestió de la geoinformació per a obtenir el Mapa Topogràfic Municipal de l'Ajuntament de Barcelona.

Ponent: Esther Pulido Barberan
Enginyera en Geomàtica i Topografia a l'Ajuntament de Barcelona

🗓 dimecres, 17 d'abril
📍 Planta 1 de la Biblioteca EPSEB

El departament del Pla de la Ciutat de l'Ajuntament de Barcelona té, entre altres, la funció d'actualitzar i publicar les dades de la cartografia topogràfica municipal, oficial i única en tot el territori que abasta el municipi. Aquesta funció requereix que la cartografia topogràfica estigui actualitzada, segons els canvis continus del territori, de manera àgil perquè els usuaris en puguin disposar amb garanties en qualsevol moment.
A través del seu treball Esther Pulido ens explicarà en què consisteix la gestió de la geoinformació al Mapa topogràfic municipal de l'Ajuntament de Barcelona.