Sou a: Inici / Notícies / Notícies 2023-2024 / IV Olimpíada "Enginyeria en l'edificació: construint amb enginy"

IV Olimpíada "Enginyeria en l'edificació: construint amb enginy"

Per a l'alumnat d'ESO, Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Superior i de Grau Mitjà d'Edificació i Obra Civil i d'Electricitat i Electrònica.
IV Olimpíada "Enginyeria en l'edificació: construint amb enginy"

L'objectiu de la present OLIMPIADA D'ENGINYERIA EN L'EDIFICACIÓ: "Construint amb enginy" és la promoció de la cultura científica, de la tecnologia i de la innovació, entre l'alumnat de l'ESO, Batxillerat i Cicles Formatius de grau mitjà i superior, amb objecte de despertar vocacions entre els escolars i interès per l'àmbit tecnològic i enginyer de l'edificació.

Aquesta OLIMPÍADA proposa el desenvolupament d'un projecte que recull aspectes necessaris de l'execució d'una obra (aspectes de disseny, constructius, selecció de materials, econòmics i de recursos humans). El projecte s'ha d'abordar des del paradigma de la sostenibilitat, fomentant la sensibilitat i el respecte pel medi ambient i ajudant a descobrir, aprendre i valorar la contribució de la ciència i la tecnologia, així com comprendre els elements i procediments fonamentals de la recerca i dels mètodes científics.

A nivell de Catalunya l'OLIMPIADA està organitzada per les Escoles de les tres Universitats que imparteixen estudis d'Arquitectura Tècnica i Edificació: Universitat de Girona, Universitat de Lleida i Universitat Politècnica de Catalunya.

Vols participar?

Els equips estaran constituïts per un mínim de dos/dues alumnes i un màxim de cinc. A més, per entrar en la competició, cada equip haurà d'estar acompanyat per un professor o professora coordinador/a del projecte: la seva missió serà guiar a l'alumnat durant la competició. El tutor o tutora no serà comptat com a integrant de l'equip i podrà guiar més d'un equip.

A nivell autonòmic (semifinals) s’elegirà un projecte guanyador (finalista) en cada categoria (ESO, Batxillerat, CFGS i CFGM) que rebrà un premi valorat en 250€.

Els projectes guanyadors de cada categoria es presentaran a la final estatal.

A nivell estatal els premis per als equips de cada categoria seran de:

• 1r premi: 1000 €
  • 2n premi:  500 €
  • 3r premi: 250 €

CONVOCATÒRIA I BASES

Autorització de difusió d'imatgen dels i de les participants

Inscripció
Del 10 al 31 de gener de 2024

Informació de recolzament per a l'elaboració de les propostes de l'Olimpíada:

Treballs premiats en anteriors edicions

Organització

Olimpíada organitzada per la Conferencia de Directores de Arquitectura Técnica e Ingeniería de Edificación (CODATIE) amb la col·laboració de les universitats catalanes que imparteixen el grau en Arquitectura Tècnica i Edificació: