Sou a: Inici / Notícies / Acte de cloenda del projecte CASBA 2023-2024

Acte de cloenda del projecte CASBA 2023-2024

Estudiantat de l’EPSEB presenta les seves propostes de millora d’accessibilitat dins projecte Comerç Accessible de Barcelona (CASBA)
Acte de cloenda del projecte CASBA 2023-2024

Presentació de les propostes de millora d'accessibilitat d'Andrea Aparicio i Borja García, estudiantat del grau en Arquitectura Tècnica i Edificació, i del professor Oriol Marín com a tutor dels Treballs de Fi de Grau.

Dades de l'activitat

📅 dijous, 2 de maig
🕔 de 17 a 18 hores
📍 Sala Teresa Claramunt, a l'Espai Jove Fontana, C/ Gran de Gràcia, 190, Barcelona

17 h. Benvinguda institucional
17.15 h. Presentació de les propostes de millora d'accessibilitat de l'alumnat de l'Escola Politècnica Superior d'Edificació de Barcelona (EPSEB - UPC)
17.35 h. Presentació de les propostes de millora d'accessibilitat de l'alumnat de La Salle - Universitat Ramón Llull (La Salle - URL)
18.00 h. Mural col·laboratiu, a càrrec de Persianes amb ànima.

Comerç Accessible Sense Barreres (CASBA)

L'accessibilitat és un dret universal i els comerços també s'adapten per garantir-lo.

Per impulsar un comerç accessible, l'Institut Municipal de Persones amb Discapacitat va començar, l'any 2013, el projecte Comerç Accessible Sense Barreres (CASBA).

Els objectius de CASBA són els següents:

• Formar a l'estudiantat universitari en accessibilitat.
  • Fer més accessible el comerç de proximitat.
  • Sensibilitzar estudiants, comerciants i ciutadania sobre les necessitats i els drets de les persones amb discapacitat.
  • Garantir que les persones amb discapacitat siguin incloses en la comunitat.
  • Fer de Barcelona una ciutat més inclusiva i més accessible.

Així, a través de l'aprenentatge-servei, els i les estudiants i les persones amb discapacitat analitzen el nivell d'accessibilitat física i comunicativa dels comerços de la ciutat. Un cop feta l'anàlisi, proposen millores per donar resposta a les necessitats de les persones amb discapacitat.