Dia Internacional contra la LGTB-fòbia

13/05/2024

El Dia Internacional contra l'LGTBI-fòbia se celebra el 17 de maig de cada any per a commemorar la desclassificació de l'homosexualitat com a malaltia mental per part de l'Organització Mundial de la Salut el 17 de maig de 1990, i per a instar a la tolerància i la igualtat de les persones lesbianes, gais, bisexuals, transsexuals, intersexuals, queer i altres orientacions sexuals o identitats de gènere socialment marginades i oprimides.

Acte central UPC #17M "Obre els ulls a la LGTBI-fòbia"

Dimecres, 22 de maig de 2024

Biblioteca Rector Gabriel Ferraté (planta baixa)

12.00 h. Salutacions Institucionals

• Daniel Crespo, rector de la UPC.
  • Alba Pagès, directora de l’Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona.

12.05 h. Lectura de Manifest contra l'LGTBI-fòbia

• A càrrec del Consell de l'Estudiantat (CdE), redactat per l'estudiantat i la Delegació d'Alumnes de Telecos (DAT).

12.10 h. Xerrada "Autòpsia de la LGTBI-fòbia"

• Jordi Petit, escriptor i activista LGBT, ens donarà una visió històrica del moviment LGTBI.
  • Modera: Germán Sáez Moreno, adjunt a Subdirecció d'Estudiantat de l'ETSETB

12.35 Taula rodona

• 3 visions temporals diferenciades. Jordi Petit, German Sàez, Rosa Ceano-Vivas (DAT) i Esteve Torrens (CdE).

12.50 h. Presentació del curt de Realitat virtual "Obre els ulls"

• Presentació del projecte de sensibilització LGTBI co-produït entre la UPC i SeedsXR.
  • A càrrec d'Àngels Hurtado (UPC Telecos) i de Pau Font (SeedsXR).

12.55 h. Aperitiu

13.00 h. Experiència de realitat virtual "Obre els Ulls"