Sou a: Inici / Vida universitària / Noticies / 2021-2022 / El grup de recerca BIOCOMSC rep el premi Ciutat de Barcelona

El grup de recerca BIOCOMSC rep el premi Ciutat de Barcelona

Sergio Alonso i Enric Álvarez, professors de l'EPSEB i membres del grup de recerca BIOCOMSC, reben el Premi Ciutat de Barcelona en la categoria de ciències experimentals i tecnologia.
El grup de recerca BIOCOMSC rep el premi Ciutat de Barcelona

L’Ajuntament de Barcelona, amb els Premis Ciutat de Barcelona, fan un reconeixement a l’excel·lència i la projecció internacional en la creació i en la recerca cultural, científica i educativa a Barcelona.

En l'edició 2021, rebran aquesta distinció els professors i la professora Sergio Alonso, Enric Álvarez, Daniel López i Clara Prats, tots ells membres del grup de recerca Computational Biology and Complex Systems (BIOCOMSC) de la UPC a més de l'investigador Martí Català, vinculat al Centre de Medicina Comparativa i Bioimatge (CMCiB) de l'Institut de Recerca Germans Trias i Pujol (IGTP).

El grup BIOCOMSC rep el premi Ciutat de Barcelona en la categoria de ciències experimentals i tecnologia, per la seva tasca científica i divulgadora al llarg de la pandèmia. Segons ha dictaminat el jurat: "per la seva contribució a la modelització matemàtica de la dinàmica epidemiològica de la COVID-19 i, especialment, per la seva tasca de divulgació i comunicació de la ciència, fent accessible i comprensible per a la societat el seguiment diari de l'evolució a curt termini de les dades epidemiològiques".

El grup, entre els que hi ha els professors de l’EPSEB Sergio Alonso i Enric Álvarez, fa seguiment de la incidència de la pandèmia de la COVID-19 des de març de 2020, un treball que inclou el desenvolupament d’eines matemàtiques per conèixer i interpretar correctament la situació de la pandèmia i fer previsions de la seva evolució. Disposar d’aquest coneixement ha estat un element clau per a la presa de decisions de Protecció Civil de Catalunya (PROCICAT).

L’acte de lliurament dels Premis Ciutat de Barcelona 2021 tindrà lloc al Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona el 15 de febrer del 2022.

Des de l'EPSEB volem felicitar a les persones premiades per la gran feina d'investigació i divulgadora que han dut a terme durant la pandèmia. Moltes felicitats per un premi tan merescut!