Sou a: Inici / Vida universitària / Noticies / 2020-2021 / Titulada de l’EPSEB Premi Catalunya Construcció 2020 al millor Treball de Fi de Grau

Carla Garcia Pagès, titulada del grau en Arquitectura Tècnica i Edificació, ha estat la guanyadora al millor TFG als premis Catalunya Construcció 2020 que atorga el Col·legi d'Aparelladors, Arquitectes Tècnics i Enginyers d'Edificació de Barcelona (CAATEEB). El premi serà lliura el proper 14 de juliol.

El TFG, titulat "Art, arquitectura i construcció a l'Institut de Flamenco Flora Albaicín a Barcelona", va ser tutoritzat pels professors Joaquín Montón i Ana M. Lacasta, utilitza els coneixements tècnics del món de la construcció i els seus materials per aplicar-los en entorns dedicats a l'art, la música i la dansa. Es plantegen interrogants i s'extreuen dades científiques sobre el comportament d'una sala on es realitza una activitat i concretament la sala de ball de l'Institut de Flamenco Flora Albaicín de Barcelona.

El jurat ha volgut reconèixer en aquest treball la gran passió, il·lusió que l'autora ha posat en el plantejament i resolució d'aquest treball, el qual es desenvolupa amb gran sensibilitat i alhora amb rigor científic.

Els premis, atorgats pel CAATEB, compten amb el suport del Consell de Col·legis d'Aparelladors de Catalunya i d'Arquinfad i seran entregats el proper 14 de juliol a les 18 hores

Retransmissió de l'acte ajornat de lliurament dels Premis Catalunya Construcció 2020

El proper dimecres 14 de juliol a partir de les 18.00h. es retransmetrà en directe l'acte de lliurament de l'edició 2020 dels Premis Catalunya Construcció, el qual va haver de ser ajornat amb motiu de la pandèmia. L'acte tindrà un caràcter senzill i la seva participació estarà restringida als representants de les candidatures guanyadores en les diferents categories. Totes les persones que vulguin seguir la cerimònia en directe ho podran fer lliurement a través de Youtube.

Abstract del TFG

El flamenco és una expressió física, que genera a mesura que s'executa, gràcies al moviment del cos i la creació de sons, una forma de temperatura i humitat. Tancar aquesta activitat en una sala provoca que aquesta energia quedi retinguda i circuli a través de les persones, l'ambient i els materials que formen l'espai.

Aquest projecte és l'estudi de l'energia que es genera a causa d'una activitat, i com aquesta energia es comporta amb l'entorn; alterant l'ambient, els materials i culminant en el resultat final del so. Per arribar fins aquí ha sigut necessari un procés de recerca, que constitueix la primera part del treball, on s'ha analitzat què és el flamenco, com també quines són les figures que intervenen i com són els instruments que utilitzen, per poder entendre que fan i quines necessitats tenen, aplicant aquests coneixements en l'estudi arquitectònic posterior.

A l'estudi arquitectònic, s'analitza per una banda, una escola de "baile flamenco" (concretament l'Instituto de Flamenco Flora Albaicín), on s'explica la història, la situació espacial de l'escola en l'entorn de Barcelona, la distribució interior dels espais i la composició dels seus tancaments, i d'altra banda, s'utilitza aquesta mateixa escola per realitzar observacions i quantificar científicament les sensacions que vivim com a "bailaoras", analitzant les estimulacions que genera l'activitat en l'ambient i en els materials i com aquestes estimulacions són significatives per alterar l'acústica de la sala.

Aquest projecte pretén plantejar una sèrie d'interrogants per tal d'obrir nous plantejaments al món de l'art, la música i la construcció, entorn a l'energia corporal com un factor a tenir en compte en el comportament final d'un espai.