Ajut "UPChelps" per a estudiantat de grau o màster universitari

26/06/2024

Aquesta convocatòria té com a objectiu sufragar les despeses dels crèdits matriculats d'aquelles persones que tinguin la condició de destinatari, reuneixin els requisits i que puguin acreditar documentalment dificultats socio-econòmiques que els impedeixen o dificulten continuar amb els seus estudis.

Destinataris

Estudiantat oficial de grau o de màster enrolats en un dels centres propis de la UPC durant el curs pel qual es presenti la sol·licitud. L'estudiantat ha d’estar matriculat en el curs i quadrimestre pel qual es demana l’ajut.

Tots els candidats han de reunir, a més, requisits que es recullen a la convocatòria.

Sol·licitud ajornament pagament de la matrícula

Les persones sol·licitants podran demanar en el mateix tràmit de sol·licitud d’aquest ajut un ajornament en el pagament de les matrícules.

Si un cop revisada la sol·licitud d’ajut es constata que la persona sol·licitant no aporta la documentació que justifiqui la seva situació sòcio-econòmica, es reactivarà de nou el pagament de la matrícula.

En cas contrari, l’ajornament es mantindrà fins a la resolució de les sol·licituds.

Incompatibilitats:

• Aquests ajuts són incompatibles amb qualsevol altre ajut atorgat per la UPC per al mateix curs acadèmic.

Sol·licituds

Les sol·licituds es presentaran, a partir de l'1 de juliol, a través de la seu electrònica de la UPC:

Les persones sol·licitants hauran de marcar un o més motius pels quals demanen els ajuts i adjuntar la documentació que els acrediti tal i com es recull a l’annex I de rúbriques d’aquesta convocatòria. En cas contrari, la seu no permetrà la presentació de la sol·licitud.

Com a norma general, es preveuen dos terminis de presentació de sol·licituds:

• 1r termini – Abans de les 24 hores del 30 de setembre de 2024
  • 2n termini – Abans de les 24 hores del 28 de febrer de 2025

La persona sol·licitant, si està matriculada en uns estudis amb organització quadrimestral de la matrícula, haurà de presentar la sol·licitud d’ajut per a cada quadrimestre.

Les sol·licituds que es presentin a partir de l’1 d’octubre de 2024, seran única i exclusivament per als crèdits matriculats en el quadrimestre de primavera i no tindrà efectes retroactius.