El grup BIOCOM-SC rep el 13è Premi UPC de Valorització de la Recerca del Consell Social de la UPC

El grup, entre els que hi ha els professors de l’EPSEB Sergio Alonso i Enric Álvarez, ha rebut el premi pel seguiment de la pandèmia de COVID-19 a Catalunya.

El Premi UPC de Valorització de la Recerca és una iniciativa del Consell Social de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) que distingeix la tasca duta a terme pels grups de recerca de la Universitat en tres modalitats: millor projecte de transferència de tecnologia, millor invenció o patent per la seva aplicació al mercat i millor empresa de base tecnològica o spin-off.

El 13è Premi UPC de Valorització de la Recerca del Consell Social de la UPC ha recaigut, entre d’altres, en el Grup de Biologia Computacional i Sistemes Complexos (BIOCOM-SC), en la modalitat de millor projecte de transferència de tecnologia pel seguiment de la pandèmia de COVID-19 a Catalunya, en el marc dels convenis de col·laboració amb l’Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya (AQuAS).

El grup fa seguiment de la incidència de la malaltia des de març de 2020, un treball que inclou el desenvolupament d’eines matemàtiques per conèixer i interpretar correctament la situació de la pandèmia i fer previsions de la seva evolució. Disposar d’aquest coneixement ha estat un element clau per a la presa de decisions de Protecció Civil de Catalunya (PROCICAT).