Sou a: Inici / Vida universitària / Noticies / 2023-2024 / Xerrada “Com he de construir per no acabar al jutjat?”

Xerrada “Com he de construir per no acabar al jutjat?”

El proper dimecres 21 de febrer a les 12 hores, Enric Casanovas Ripoll, arquitecte tècnic i arquitecte, pèrit en sinistres a la construcció, ens explicarà els errors i problemàtiques recurrents en l’exercici de la professió d’arquitectura tècnica.
Xerrada “Com he de construir per no acabar al jutjat?”

La trajectòria pericial en casos de responsabilitat civil durant més d'una dècada, amb més de 500 casos pericials d'ampli espectre, permet veure una sèrie de repeticions erràtiques en el fet constructiu. Moltes d'elles, acaben generant de forma directa demandes judicials i una responsabilitat directa o indirecta en el director d'execució material: l'arquitecte tècnic o l'enginyer d'edificació. A més, suposa un sobre cost de l'edificació, que és el cost de la no qualitat.

Una sèrie de petits casos explicats un a un, poden permetre alertar als futurs professionals en aquells aspectes de més transcendència en la seva tasca professional, per allunyar les temudes reclamacions judicials.

El plantejament de la xerrada que es proposa és el d'explicar aquestes situacions en forma d'historieta (argument, nus, desenllaç) i fer entendre als futurs professionals que els errors en el fet constructiu, impliquen haver de pagar, finalment, al jutjat quantitats econòmiques molt elevades. Fer entendre a l'estudiantat que el fet que les companyies asseguradores cobreixin els seus errors, no els eximeix de responsabilitats per cobertures econòmiques insuficients, responsabilitat solidària o repeticions en ulteriors demandes.

Dades de l'activitat

🗓 dimecres, 21 de febrer
🕙 de 12 a 14 hores
📍 aula 4.2