Sou a: Inici / Vida universitària / Noticies / 2022-2023 / Conferència: Models BIM del territori en format IFC. Connectant el món GIS amb el món BIM.

El proper 23 de maig a les 11 hores (aula 1.3), Montserrat Monteagudo Gómez i Maria Duran Sancho de l’AMB (Àrea Metropolitana de Barcelona), impartiran la conferència "Models BIM del territori en format IFC. Connectant el món GIS amb el món BIM."

El proper 23 de maig a les 11 hores (aula 1.3), Montserrat Monteagudo Gómez, cap de la Secció de Cartografia de l’Àrea de Desenvolupament de Polítiques Urbanístiques, i Maria Duran Sancho, BIM manager, totes dues de l’AMB (Àrea Metropolitana de Barcelona), impartiran la conferència "Models BIM del territori en format IFC. Connectant el món GIS amb el món BIM".

Aquesta conferència està especialment dirigida a tot l'estudiantat dels graus de l'EPSEB, tant del camp de la geomàtica com de l'edificació i infraestructures, que hagin de relacionar-se amb professionals que treballen amb metodologia BIM. Ja que uns hauran de proveir de bases oficials i els altres les hauran de fer-les servir com a cartografies de context dins dels seu projectes.

Models BIM del territori metropolità en format IFC

L'Àrea Metropolitana de Barcelona publica en obert els models BIM del territori metropolità en format IFC (format obert). Aquest nou producte està disponible al Geoportal de Cartografia i ha estat elaborat a partir del Mapa Topogràfic Metropolità 1:1.000 (MTM-1M).

L'objectiu és fomentar que els professionals que treballen amb metodologia BIM integrin aquests models BIM del territori en els seus projectes d'edificació i infraestructures.

Amb aquests models es pretén donar continuïtat territorial als diferents projectes BIM que es realitzen dins del territori metropolità ja que permeten disposar d'una cartografia 3D de l'entorn dels projectes.

Aquest nou producte trasllada al món BIM el rigor en la generació de bases cartogràfiques oficials de precisió (MTM-1M) i, a més de servir per donar continuïtat als projectes, també té múltiples aplicacions com: realitzar estudis d'assolellament, comprovacions per a la correcta georeferenciació dels projectes, estudis lumínics, estudis de visibilitat, etc.

En definitiva, el que es persegueix és connectar el món GIS amb el món BIM a través dels Models BIM del territori en format IFC.