Sou a: Inici / Vida universitària / Noticies / 2022-2023 / Programa d’emergència energètica UPC

Programa d’emergència energètica UPC

La UPC ha iniciat una campanya per donar a conèixer el Programa d’emergència energètica, centrat en reduir el consum energètic i fer front a l’augment del preu de l’energia.
Programa d’emergència energètica UPC

La desconnexió programada d’equips tècnics no imprescindibles a partir del 2 de desembre i el taller SIRENA per conèixer el consum energètic de cada edifici són les dues primeres accions previstes per conscienciar i implicar la comunitat universitària en l’estalvi energètic.

Les mesures abasten des de millores en la gestió dels edificis fins a inversions en eficiència i energies renovables, posant l’accent en la implicació de la comunitat universitària.

Aquests dies s’ha iniciat a tots els campus i centres docents de la UPC la campanya per donar a conèixer els objectius concrets del Programa d’emergència energèticareduir el consum energèticabaixar les emissions de C02millorar la gestió i eficiència dels edificis i augmentar l’autoconsum energètic.

La finalitat és assegurar la sostenibilitat econòmica i ambiental de la Universitat i contribuir, per tant, als objectius del Pla Campus UPC Sostenible 2030, especialment en l’àmbit de la transició energètica i l’acció climàtica. També es vol reforçar el rol de UPC com a referent en l’àmbit de la recerca i la gestió sostenible.

A partir d’aquest Programala Universitat prioritzarà les actuacions i inversions destinades a l’estalvi energètic, com ara la substitució progressiva de calderes de gas dels diferents edificis de la Universitat per calderes i sistemes amb millor eficièncial’aïllament de cobertes, així com la col·locació de vinils reflectants a finestres i la substitució de finestres en mal estat.

Pel que fa a la gestió dels sistemes de calefacció i climatització, s’estableixen els 19ºC de temperatura màxima als espais calefactats i els 27ºC de temperatura mínima dels espais refrigerats. També es farà un inventari d'equips de laboratoris docents i de recerca, per estudiar-ne l'ús i el consum energètic, s’establiran mesures d’estalvi energètic en les TIC i s'implantaran noves instal·lacions d'energia solar fotovoltaica als campus de la UPC, que compta amb un total de 600 kWp instal·lats fins ara.