Sou a: Inici / Vida universitària / Noticies / 2022-2023 / Inventari del verd a la UPC

Inventari del verd a la UPC

Arrenquen els TFE del grau en Arquitectura Tècnica i Edificació en el marc del Projecte CampusLab UPC Sostenible.
Inventari del verd a la UPC

L'estudiant, Cecilia López, comença el seu TFG consistent en diagnosticar l'estat de la urbanització dels Campus Nord i Sud en relació al verd.

Aquest TFG forma part de l'oferta de Treballs de Fi d'Estudis (TFE), tant per a grau com per a màster, del CampusLab UPC "Inventari de verd urbà a la UPC: Elaboració d'un inventari dels elements de verd urbà dels campus de la UPC". Aviat s'incorporarà nou estudiantat per a la resta de Campus UPC. Per a més informació, podeu consultar el web https://sostenible.upc.edu/ca/campus-lab i/o contactar amb les professores Marta Batlle i Montse Bosch.

Descripció del projecte

La proposta de TFE té per objectiu realitzar un inventari dels elements de verd als diferents campus de la UPC utilitzant sistemes d'informació.

La UPC té previst realitzar un pla de gestió del verd i la biodiversitat a la UPC el 2025 i facilitar així l’accés de la comunitat a entorns més renaturalitzats. Com a primer pas es proposa elaborar un inventari detallat dels espais i elements de verd dels campus (jardins, espais naturals) i recollir de manera integrada les diferents tipologies d'arbrat i categories d'arbrat verd urbà.

Tasques a desenvolupar

• Definició d'una metodologia per inventariar elements de verd i biodiversitat als campus.
  • Inventari d'espècies als campus.
  • Geolocalització d'espècies en un sistema d'informació obert i visible en web.

Recursos que ofereix la UPC

• Plànols dels campus UPC amb identificació de les zones verdes i identificació parcial d'algunes espècies vegetals.
  • Contacte amb el servei de jardineria de la UPC.

Referències

Sobre el CampusLab

CampusLab és un instrument inspirat en els living lab que vincula l'aprenentatge de l'estudiantat, el coneixement del PDI i l'expertesa tècnica del PAS . Des del 2009 més de 200 estudiants han fet el seu TFE millorant les infraestructures i processos de la UPC i contribuint a assolir la competència de compromís social.