Sou a: Inici / Vida universitària / Noticies / 2022-2023 / Xerrada: exposició projecte “Llindars Urbans. eLudens”

Xerrada: exposició projecte “Llindars Urbans. eLudens”

Estudiantat de l’assignatura “Territoris Intel·ligents” del màster universitari en Gestió de l'Edificació assisteix a la xerrada de tancament del projecte “Llindars Urbans. eLudens”, projecte guanyador de la convocatòria La Ciutat Proactiva 2021 - BIT Habitat - Ajuntament de Barcelona.
Xerrada: exposició projecte “Llindars Urbans. eLudens”

L'acte va comptar amb la participació de:

• Representants de BIT Habitat-Ajuntament de Barcelona: Michael Donaldson, director general i Yolanda Lacasa, gerent.
  • Representants de l'equipo eLudens Llindars Urbans: Miguel Mayorga, professor d'urbanisme UPC; María Pía Fontana, professora de projectes UPC; Mayorga+Fontana arquitectura; Jorge Rodríguez, City FoV Urban Lab / corolari.cat; Itziar González Virós, Arquitectura Social; Jordi Callejón, Asociación Taula Eix Pere IV Poblenou / Casal de Barri Ca L'Isidret; i Mariona Genís, BAU, Centre Universitari d'Arts i Disseny.

Sobre el projecte “Llindars Urbans. eLudens”

És un projecte d'innovació, ciència ciutadana i intel·ligència col·lectiva, per millorar la vida urbana a escoles, entorns escolars, carrers i barris, a través de la integració dels centres escolars a la ciutat, proposant-los com a noves centralitats polifuncionals i de proximitat, amb capacitat de conformar una xarxa socioambiental urbana de refugi climàtic i de serveis ciutadans.

S'ha desenvolupat una estratègia urbana, una plataforma i mapa digital col·laboratiu, un procés de construcció de comunitat i un kit prototip d'intervencions arquitectòniques amb fabricació digital per a les tanques escolars. És en conjunt una proposta de "llindars urbans" per difuminar límits espacials i també les sitges en la gestió urbana, promovent noves maneres de fer una ciutat, de manera més connectada i cohesionada socialment i equilibrada ambientalment, des d'una mirada transdisciplinar, interescalar i col·laborativa , i amb lús de les noves tecnologies.