Sou a: Inici / Vida universitària / Noticies / 2022-2023 / Cooperació a Nepal

Cooperació a Nepal

Les estudiants Nuria Marcé i Estefania Magistrado estan a Nepal treballant en un projecte de cooperació del programa AWASUKA, finançat pel CCD-UPC.
Cooperació a Nepal

El projecte consisteix en la identificació i registre documental de l'estat de conservació d'un conjunt d'edificis històrics i tradicionals a Bhiphedi, un lloc estratègic dins el recorregut de la famosa Ruta de la Seda que connectava l'Índia amb la Xina.

Aquest treball de camp forma part del seu TFG del grau en Arquitectura Tècnica i Edificació, que tutora la professora Montse Bosch.

Programa AWASUKA: Promocionant cases segures al Nepal rural

El nom Awasuka ve de les paraules nepaleses: Aawaas Sudhar Karyakram, que volen dir: Programa de Millora de l'Hàbitat. La seva missió és millorar les condicions de vida de les comunitats rurals de les zones remotes de Nepal, especialment dones i nens, apoderant-los amb coneixements tècnics relacionats amb l'hàbitat que els permetin assolir cases més segures.

Awasuka es centra en tres eixos principals: la sismo-resistència en arquitectura, la salubritat de les cases i la preservació del patrimoni històric. Un dels trets distintius d'Awasuka és la creació de material de conscienciació a través de les arts, utilitzant la música, les cançons i la dansa, per tal d'arribar de forma eficaç als beneficiaris finals.