Sou a: Inici / Vida universitària / Noticies / 2022-2023 / L’EPSEB redueix un 5,6% el consum d’energia durant el 2022

L’EPSEB redueix un 5,6% el consum d’energia durant el 2022

El 2022 el consum total d'energia a l’Escola ha disminuït en un 5,64%, la reducció del subministrament de gas ha estat d’un 10,22%, per contra, l’electricitat ha augmentat lleugerament, un 1,49% (respecte el consum dels anys 2018 i 19). Les emissions s’han reduït un 10,05%. L'estalvi energètic al conjunt de la UPC arriba al 13%.
L’EPSEB redueix un 5,6% el consum d’energia durant el 2022

L'EPSEB redueix un 5,6% el consum d'energia durant el 2022. Aquesta baixada és gràcies a les mesures d'estalvi energètic aplicades durant els últims temps i sumades al conjunt de bones pràctiques que, històricament, ja s'aplicaven a la nostra Escola i que fan que el nostre consum energètic hagi estat, durant els últims 9 anys, per sota dels 1000 MWh.

Consum energia EPSEB 2022

El consum d'aigua té una gran importància en l'actual context de sequera, ara mateix estem en l'escenari de situació d'excepcionalitat i cal reduir el consum un mínim d'un 15%. A l'EPSEB el consum d'aigua ha augmentat un 9,20%.

L'estalvi econòmic ha estat del 21,53% per l'energia, però la despesa en aigua ha augmentat un 9,90%. Els primers mesos de 2023 s'ha constatat un important augment dels preus de l'energia, per la qual cosa serà imprescindible la implicació de tota la comunitat en les mesures d'estalvi energètic i el Programa UPC d'emergència energètica.

La implicació de la comunitat universitària ha estat clau per a aconseguir aquests resultats. Una de les accions amb més repercussió ha estat el Desconnecta't, desconnectant els aparells que no són necessaris s'ha reduït un 16,54% el consum d'electricitat durant les nits i els caps de setmana.

Consum energia UPC 2022

Durant aquest any també s'han posat en marxa 463 nous kWp d'energia renovable als Campus de la UPC amb diferents plantes d'energia solar fotovoltaica, entre les quals la de la FME, que alimenta l'EPSEB i l'ETSAB quan hi ha excedents. A més, s'han posat en funcionament les plantes de Vilanova i la Geltrú, Manresa, Terrassa i el Campus Diagonal Nord. Actualment estan en fase d'estudi les plantes del Campus Baix Llobregat, Campus Diagonal Nord, Biblioteca del Campus Terrassa. ETSAV, EEBE i ETSEIB.

Durant aquest curs s'iniciarà l'obra de rehabilitació de l'antic bloc de serveis generals, dintre de l'edifici de l'EPSEB. L'obra implica una important millora de l'envolupant d'aquesta part de l'edifici. Com a actuació complementària s'han instal·lat sensors a alguns espais per a poder avaluar l'evolució de les temperatures i del confort per als usuaris derivats de la intervenció. L'estalvi energètic s'ha calculat que pot arribar a un màxim al 9% del consum global de l'edifici intervenint sobre el 24% de superfície de la façana.

Implica't per la sostenibilitat econòmica i ambiental de la Universitat!