Sou a: Inici / Vida universitària / Noticies / 2022-2023 / Espai Professió – Obres guardonades als Premis Catalunya Construcció 2022

Espai Professió – Obres guardonades als Premis Catalunya Construcció 2022

El proper 22 de febrer el Col·legi de l'Arquitectura Tècnica de Barcelona (CATEB) farà una jornada "Espai professió" on s'explicaran casos d'èxit dels Premis Catalunya Construcció 2022
Espai Professió – Obres guardonades als Premis Catalunya Construcció 2022

La jornada es durà a terme a l'EPSEB, a la Sala d'Actes de l'Escola de 10.30 a 13.15 hores, i hi participaran els guardonats de diferents treballs que es van entregar durant la Nit de la Construcció per presentar els projectes guanyadors.

10:30-10:50 h Esmorzar de benvinguda

10:50-11:00 h Presentació de la jornada, a càrrec del CATEB i de l'EPSEB

11:00-11:30h PREMI A LA REHABILITACIÓ FUNCIONAL

REHABILITACIÓ D’ANTIC CAP PER A MUSEU I ESPAI CULTURAL A LLINARS DEL VALLÈS, ponència i col·loqui a càrrec de Manuel González

És una obra que d’inici podria semblar senzilla la qual, sense grans mitjans, aconsegueix transformar un petit edifici d’ús sanitari en un contenidor cultural aconseguint espais de gran calidesa. A partir d’unes poques idees projectuals ben aplicades, s’aconsegueix la màxima eficàcia per al nou ús de l’edifici. La contenció econòmica, la implicació del consistori i l’èxit obtingut en la resposta dels nous usuaris també han estat molt ben valorats.

11:30-12:00 h PREMI A LA DIRECCIÓ INTEGRADA DE PROJECTE

EDIFICI D’OFICINES KNEM AL 22@, ponència i col·loqui a càrrec de Javier Chaves

S’ha valorat molt positivament un treball de gestió dut a terme de manera rigorosa i efectiva en un entorn ple de dificultats. Es reconeix la intensa dedicació i implicació personal davant dels diferents fronts oberts en el procés d’execució, com ara els canvis sobrevinguts com a resultat de la comercialització de l’espai o l’adaptació de l’edifici dins d’un entorn de protecció patrimonial. La lluita per mantenir una contenció pressupostària amb una resolució final d’un projecte arquitectònic de gran qualitat mereix tota la consideració i elogi.

12:00 - 12:30 h PREMI A LA DIRECCIÓ EXECUCIÓ D’OBRA

CENTRE D’ATENCIÓ PRIMÀRIA VÍCTOR CATALÀ A PREMIÀ DE DALT, ponència i col·loqui a càrrec d’Arístides Pujalte

Una obra on l’arquitecte tècnic torna als seus orígens de la professió i entoma un projecte força espectacular en les formes però de molt difícil execució. La manca de mà d’obra experimentada i la resolució dels detalls constructius han estat el dia a dia d’una tasca feta amb dedicació i compromís. El resultat és un edifici d’una gran qualitat arquitectònica que transmet per totes bandes l’estimació per l’ofici.

12:30 - 13:00 h PREMI A LA REHABILITACIÓ PATRIMONIAL

RESTAURACIÓ DE LA CÚPULA DE L’ESGLÉSIA DE SANT ANDREU DEL PALOMAR ponència i col·loqui a càrrec de Francesc Belart

Es reconeix la dimensió petita d’una obra que amaga, no obstant, una gran complexitat i que representa tan sols l’inici d’una operació de més envergadura que permetrà recuperar aquesta icona del barri de Sant Andreu. Les dificultats per assolir-la han estat extremes i ha obligat l’equip tècnic a esprémer tot el seu coneixement i enginy. L’aplicació artesana de les solucions adoptades mostra l’entusiasme de tots els participants així com la seva passió per l’ofici.

13:00 - 13:10 h CLAUSURA DE LA JORNADA a càrrec del Cateb i de l'EPSEB