Sou a: Inici / Vida universitària / Noticies / 2021-2022

2021-2022

UPCArts s'explica a l'estudiantat
La presentació estava precedida per l'obra de teatre "Amb Aquell dia tèrbol que vaig sortir d'un cinema de l'Eixample i vaig decidir convertir-me en un om" de la dramaturga Eleonora Herder, i dirigida per Alícia Gorina
La Coquera participa al Dia de morts 2021
Per celebrar el dia dels morts a Mexcat, la Coquera participarà en la lectura de textos d'autors mexicans
La Coquera, el grup de teatre de l'EPSEB, finalista al I Concurs de microteatre de RNE
El teatre universitari de l'EPSEB va presentar Nius per a joves, una peça breu d'Alberto Rizzo que ha estat seleccionada finalista al I Concurs de microteatre de RNE per a universitats
IX Gala de microteatre de La Coquera 2019
El 13 de desembre de 2019 va tenir lloc la IX Edició de la Gala de Microteatre a la sala d'actes de l'EPSEB.
Don Juan Tenorio
El 31 d'octubre es va realitzar una lectura itinerant de l'obra més icònica de Zorrilla pels jardins que hi ha entre l'EPSEB i l'ETSAB
VII Premis de Teatre Universitari de Barcelona
Del 14 al 31 de maig van tenir lloc els VII Premis de Teatre Universitari de Barcelona
Taller de producció teatral
Taller gratuït de teatre on s'explicava els diferents rols que intervenen en una obra de teatre
La Coquera Teatro guanya cinc guardons als Premis de Teatre Universitari de Barcelona
Els Premis de Teatre Universitari de Barcelona es convoquen des del 2013, amb l'objectiu d'esdevenir un altaveu per reivindicar el millor teatre universitari de la ciutat
La Coquera, guanyadora absoluta al Festival Nacional de Teatro Universitario a Toledo
"La casa de Bernarda Alba" (Federico García Lorca), del grup La Coquera de la Universitat Politècnica de Catalunya, ha estat guardonada amb 4 premis: millor obra, millor elenc, millor actriu de repartiment i millor il·luminació.
VII Festival Mutis 2016
El Festival MUTIS és una mostra cooperativa que no fomenta la competitivitat, sinó les sinergies entre els agents participants
Torneig de volei platja
Torneig de volei platja el 19 de juny, organitzat pel Club d'Esports de l'EPSEB
15a Festa de la ciència
Dies 28 i 29 de maig, a la Rambla del Raval de Barcelona.
Què pesa el vostre edifici?
Els humans passem quasi el 70% de les nostres vides dins d'edificis: la casa, l'escola, els comerços, el cinema, les biblioteques i/o els pavellons esportius. Però la majoria no observem els edificis amb ulls tecnològics i, precisament l'arquitectura i la construcció, necessiten de coneixements com la física, les matemàtiques i el dibuix, que s'aprenen a l'escola.
Generació de models 3D mitjançant fotografies
Obtenció de models 3D a partir de fotografies efectuades amb qualsevol tipus de càmera digital, incloses les que es troben als telèfons mòbils, a partir de programes informàtics lliures o d'accés permès.
Mesurant i dosificant morters
En el Laboratori de Materials de l'EPSEB vam experimentar com es comporta un morter de terra, variant les proporcions dels seus components: aglomerat, àrid i aigua. És una activitat experimental, on l'alumne haurà de mesurar, dosificar i pastar morters.
A la recerca de nous materials que ens protegeixin del foc
Al Laboratori del Foc de l'EPSEB us ensenyarem els experiments que fem per analitzar el comportament dels materials enfront del foc i us explicarem les investigacions que estem fent per desenvolupar materials amb un millor comportament en cas d'incendi. Podreu veure com actuen els retardants de flama i què podem fer per protegir els edificis.
Tots els materials de construcció trenquen igual?
En aquesta activitat van caracteritzar les propietats mecàniques de materials com el formigó, l'acer o els maons i van esbrinar per què tenen comportaments diferents.
Introducció a la geoinformació. Sistemes d'informació geogràfica
Avui dia un 70% de la informació que utilitzem està geolocalitzada. Les eines actuals tipus Google Maps ens permeten conèixer en temps real successos o accions que estan passant dins o fora del nostre entorn. Aprendre a utilitzar aquesta informació pot ajudar-nos en la nostra vida diària.
Topografia làser per a la realització de plànols
Es van efectuar diverses pràctiques amb instruments topogràfics (estacions totals, GPS, nivells digitals ...) per tal d'aprendre a mesurar angles i distàncies amb una Estació Total, entendre com es prenen punts radiats des d'una Estació Total i amb un GPS topogràfic, veure la representació gràfica dels punts aixecats amb Autocad i mesurar l'alçada d'un edifici.
Setmana de la ciència 2021
En el marc de la Setmana de la Ciència es van organitzar tot un munt d’activitats de disseminació de la ciència arreu del nostre territori.
Per què soc Arquitecte Tècnic?
Explicar l'activitat professional de l'arquitecte tècnic, a partir d'experiències reals, mostrant exemples i explicant a grans trets la professió.