Sou a: Inici / Vida universitària / Noticies / 2021-2022 / Treballar per sota de l'edifici

Treballar per sota de l'edifici

L'estudiantat del màster universitari en Diagnosi i Tècniques d'Intervenció en l'Edificació (MUDIATEC) visita una obra singular acompanyats pel professor Francisco Javier Garcia.
Treballar per sota de l'edifici

Les visites d'obra en curs són una eina d'aprenentatge bàsica quan es tracta, per exemple, de rehabilitació d'edificis. Per aquest motiu, des del màster universitari en Diagnosi i Tècniques d'Intervenció en l'Edificació (MUDIATEC) es promouen aquestes activitats que sempre són molt ben considerades per l'estudiantat. En aquest cas, i acompanyats del professor Francisco Javier García, del Departament de Representació Arquitectònica, i Arquitecte Tècnic director de l'obra, s'ha visitat una rehabilitació d'una antiga fàbrica de cotxes de fusta, reconvertida anys després en edifici d'oficines per acabar sent, quan acabin les obres, habitatges per a gent jove. Les dificultats més destacades durant l'execució han estat els treballs de recalçat i estintolament de l'estructura metàl·lica existent, el micropilotatge per a l'execució del mur pantalla en façana carrer i la gestió de les plaques de fibrociment. Una experiència "sota terra" que precisa, com tota intervenció complexa, d'excel·lents professionals.

arxivat sota: