Sou a: Inici / Vida universitària / Noticies / 2020-2021 / SAVASCO

SAVASCO

El dimarts 1r de desembre de 2020 es va celebrar el llançament del projecte SAVASCO, finançat pel programa europeu INTERREG V-A Espanya-França-Andorra (POCTEFA 2014-2020)
SAVASCO

Aquest projecte transfronterís franc-espanyol té per objectiu estructurar un sector innovador i ecorresponable per a l'ús de les tiges de blat de moro i gira-sol en la construcció.

SAVASCO està liderat per la Université Toulouse III Paul Sabatier (França) i la UPC hi participa mitjançant el grup de recerca GICITED. Les professores de l'EPSEB Inma Rodríguez, Ana María Lacasta, Laia Haurie i Alina Avellaneda participen activament en el projecte.

A través de les diferents accions del projecte, s'han formulat diversos objectius, com per exemple, desenvolupar processats de recol·lecció i transformació de les tiges de blat de moro i gira-sol per a produir els agregats vegetals amb característiques controlades; formular i caracteritzar productes de construcció que incorporin aquests agregats; l'estructuració del sector, identificant els actors i la posada en contacte al territori transfronterer; i, per últim, l'avaluació dels impactes ambientals, econòmics i socials del sector i dels productes desenvolupats mitjançant l'Anàlisi del Cicle de Vida.

Els primers mitjans per collir tiges de blat de moro i de gira-sol ja s'han posat en pràctica entre la FCAC i el laboratori d'ACV de l'INP de Tolosa. S'han establert mètodes per separar l'escorça i la medul·la per tal de poder caracteritzar la matèria primera i experimentar amb les primeres formulacions de materials de construcció fets a partir d'aquests agregats vegetals. També s'ha experimentat amb els mètodes de separació de l'escorça i de la medul·la per tal de caracteritzar i experimentar amb les primeres formulacions dels materials de construcció que incorporin els agregats vegetals.

arxivat sota: