Sou a: Inici / Vida universitària / Noticies / 2018-2019 / El Laboratori del Foc, reconegut per l'Ajuntament de Barcelona per la seva activitat de recerca per al Cos de Bombers

Aquesta distinció la va lliurar l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, el 6 de març al Saló de Cent de l'Ajuntament de Barcelona

L'Ajuntament de Barcelona ha distingit al Laboratori del Foc de l'Escola Politècnica Superior d'Edificació de Barcelona (EPSEB) amb una placa commemorativa per la seva col·laboració amb el Cos de Bombers de Barcelona en tasques de recerca sobre els incendis més rellevants dels darrers anys a la ciutat.

La responsable del Laboratori del Foc, Anna M. Lacasta, afirma que "és una gran satisfacció rebre aquest reconeixement i ens motiva encara més a reforçar la col·laboració existent". A més, explica que continuaran col·laborant amb el Cos de Bombers: "Compartim l'objectiu d'avançar cap a la construcció d'edificis cada cop més segurs, utilitzant materials i maneres de construir que minimitzin els possibles danys dels incendis. La interacció entre bombers i investigadors ens permet sumar en coneixements i experiències, i avançar una mica més cap a aquest fi".

De fet, la col·laboració es remunta a l'inici de l'història del laboratori, atès que aquest es va crear l'any 2002, fruit d'un conveni amb el Servei de Prevenció i Extinció d'Incendis i Salvament (SPEIS) de l'Ajuntament de Barcelona. Gràcies a aquell acord, es van cedir a l'EPSEB els equips de caracterització de reacció al foc de l'antic Laboratori de Bombers. Al llarg dels anys s'ha mantingut l'objectiu d'aquella iniciativa, que era contribuir a la formació i sensibilització de l'estudiantat respecte el tema dels incendis i la seva prevenció.

Per altra banda, s'han dut a terme activitats conjuntes en temes de recerca relacionats amb l'anàlisi del comportament tèrmic dels materials, la protecció passiva, la investigació d'incendis reals i la seva anàlisi mitjançant tècniques de simulació computacional, la propagació del foc per façanes o la problemàtica dels incendis en edificis d'alçada.

Així mateix, el laboratori desenvolupa projectes relacionats amb l'estudi i la millora de la reacció del foc als materials i la utilització de tècniques de simulació computacional de propagació d'incendis per façanes i espais tancats (habitatges, naus industrials, etc.) o la problemàtica dels incendis en edificis d'alçada. La simulació computacional permet determinar la influència de determinats factors concrets (materials, dimensions, sistemes de ventilació, etc.); contrastar hipòtesis sobre la propagació en incendis reals, i permet analitzar els efectes de les mesures de protecció existents i/o hipotètiques.