Sou a: Inici / Notícies / Historic / Notícies 2020-2021 / Setmana de la Dona UPC

Setmana de la Dona UPC

La UPC celebrarà la II Setmana de la Dona UPC del 8 al 12 de març 2021. En aquesta edició, la UPC posa l’accent en àmbits com són la perspectiva de gènere en la docència, dones referents en el futur professional de les estudiants UPC i de recent titulades, la participació de la comunitat en l’elaboració del 4t pla d’igualtat de la UPC i en compartir accions i projectes desenvolupats en relació a la igualtat de gènere en la universitat.
Setmana de la Dona UPC

Programa d'activitats del 8 al 12 de març

Jornada UPC: La perspectiva de gènere en la docència universitària

Dilluns 8 de març de 2021
Hora: 12:00h - 14:00h
Format: emissió en directe via canal youtube de la UPC

En el marc de la celebració de la II Setmana de la Dona UPC 2021, i aprofitant el marc reivindicatiu del 8M, s'organitza aquesta jornada amb els objectius de contextualitzar la incorporació de la perspectiva de gènere en la docència universitària i de facilitar eines i recursos al personal docent i investigador de la UPC.

setmana-dona_perspectiva-genere.png

#connecta't! Troba referents per inspirar el teu futur professional

Dimarts 9 de març de 2021 - Àmbit Arquitectura, Urbanisme i Edificació
Hora: 15:00h - 16:00h
Format: Virtual
Inscripció

setmana-dona_connectat.png

El cicle CONNECTA'T! sorgeix davant de la mancança de dones professionals referents en els àmbits STEAM. Obre ponts de comunicació amb professionals amb experiència, per empoderar-te i facilitar la teva presa de decisions sobre el teu futur professional.

Què et pot aportar participar-hi:

• Obre vies al teu futur professional.
  • Connecta't amb referents femenins del teu àmbit.
  • Fes xarxa.

#connecta't! Àmbit Arquitectura, Urbanisme i Edificació

Modera: Gemma Fargas, vicerectora de responsabilitat social i d'igualtat

• Referent acadèmica: Ana Lacasta. Catedràtica del departament de Tecnologia de l'Arquitectura i professora de materials a l'Escola Politècnica Superior d'Edificació de Barcelona (EPSEB). Responsable del grup de recerca GICITED i dirigeix el Laboratori del Foc de l'EPSEB. Investiga en dos àmbits: el desenvolupament de materials sostenibles i la millora del comportament al foc dels materials.

• Referent d'empresa: Elena Orteu. Sòcia fundadora de Search & Drive, management consultants. Experta en estratègia i innovació. Mentora del programa de mentoria M2m, que organitza el club de Dones Politècniques d'UPC Alumni.

Impacte de gènere de la COVID-19

Dimarts 9 de març de 2021
Hora: 12:00h. - 13:00h.
Format: emissió en directe via canal youtube UPC

Modera: Gemma Fargas, vicerectora de responsabilitat social i d'igualtat de la UPC.

• Núria Ramon Pérez. Directora executiva de l'Institut Català de les Dones.
  • Consuelo León. responsable de la Unitat d'igualtat de la Universitat Internacional de Catalunya (UIC) i Directora de l'Observatori de Polítiques Familiars de l'Institut d'Estudis Superiors de la Família.
  • Karina Gibert. IDEAI-UPC - Catedràtica i Directora de l'Intelligent Data Science and Artificial Intelligence Research Center. Universitat Politècnica de Catalunya. Vicedegana de Presidència per Igualtat i Ètica del Col.legi Oficial d'Enginyeria Informatica de Catalunya

setmana-dona_covid19.png

Sessió participativa IV pla d'igualtat UPC

Dijous 11 de març de 2021
Hora: 12:00h. - 14:00h.
Format: Virtual
Inscripció

La UPC ha iniciat l'elaboració del 4t Pla d'igualtat. Dins del marc de la Setmana de la Dona UPC 2021, el Vicerectorat de responsabilitat social i d'igualtat i la Unitat d'igualtat conviden la comunitat UPC a la sessió participativa del 4t pla d'igualtat.

Objectius de la sessió:

• Intercanviar i debatre possibles idees i accions a desenvolupar en el marc d'actuació del 4t pla.
  • Donar veu a la comunitat en relació a la igualtat de gènere en la universitat.

setmana-dona_pla-igualtat.png