Sou a: Inici / Notícies / Historic / Notícies 2020-2021 / Programa de Voluntariat TIC a la UPC

Programa de Voluntariat TIC a la UPC

Es tracta de col·laboracions que contribueixen a millorar el funcionament i les activitats d'entitats socials del nostre entorn, a partir de la vinculació de l'estudiant amb una entitat per oferir suport tecnològic, formació als usuaris o membres de l'entitat, disseny de pàgines web o aplicacions, suport en comunicació 2.0 (xarxes socials, disseny gràfic, web), etc.
Programa de Voluntariat TIC a la UPC

En què consisteix?

El programa de Voluntariat TIC consisteix a vincular estudiants amb entitats socials durant un període mínim d'un trimestre i amb una dedicació aproximada de 3 o 4 h/setmana per tal de donar suport tecnològic a algunes de les seves necessitats i mancances en l'àmbit TIC, en el marc de la metodologia de l'Aprenentatge-Servei.

Aprenentatge-Servei: L'estudiantat que hi participa, a més de fer una breu formació inicial, te l'oportunitat de conèixer el funcionament i les activitats de l'entitat d'acollida per poder identificar també les solucions tecnològiques més adequades. Alhora, diversifica i enriqueix la seva formació, col·laborant amb entitats que treballen en àmbits tan diversos com ara l'atenció a la discapacitat, la lluita contra la pobresa, el suport a malalts i a les seves famílies, la promoció de la gent gran, la inserció socio-laboral d'adults, el suport a joves en risc d'exclusió social, l'atenció a la drogodependència o la cooperació al desenvolupament.

Quin suport?

Tot i que òbviament no pot tractar-se d'un suport de tipus professional, els/les estudiants poden col·laborar en tasques com ara instal·lar o mantenir equipament informàtic, seleccionar i implementar el programari lliure específic que es necessiti, participar en formacions dels equips tècnics o dels usuaris de les entitats, col·laborar en el disseny d'aplicacions per a millorar la gestió o la difusió de les activitats de l'entitat (web, xarxes socials, disseny gràfic etc.) i, fins i tot, ajudar a definir plans de millora en aquest àmbit.

A tenir en compte

• Els estudiants de grau poden reconèixer fins a 6 ECTS per la participació en aquest programa de voluntariat.
  • Degut a la situació relacionada amb la COVID-19, s'han adaptat els projectes de voluntariat per ser realitzats a distància en la majoria de l'activitat.

Enllaços relacionats