Sou a: Inici / Notícies / Historic / Notícies 2020-2021 / La Coquera, el grup de teatre de l'EPSEB, finalista al I Concurs de microteatre de RNE

L'obra "Nius per a joves" d'Alberto Rizzo ha estat seleccionada com a finalista. Es sabrà el guanyador el dia 25 de maig.

El teatre universitari de l'EPSEB presenta Nius per a joves, una peça breu d'Alberto Rizzo que ha estat seleccionada finalista al I Concurs de microteatre de RNE per a universitats. Una comèdia molt constructiva sobre el risc d'aplicar la demagògia en la construcció d'obra pública i que aquesta s'obri a l'edificació de pisos rusc.

El dret a l'habitatge -que no s'ha de confondre amb habitatge gratuïta- és que la ciutadania pugui accedir amb els seus mitjans a un habitatge digne i per digne ha d'entendre un lloc segur, salubre, sòlid on viure però també amb els suficients metres quadrats per desenvolupar una vida normal.

En l'obra es planteja una fictícia inauguració d'habitatge per a joves -d'aquí el títol- composta únicament per una diminuta habitació amb bany, i per bany no una cambra a l'ús sinó un excusat-dutxa integrat a la columna estructural que treu espai al menjador-dormitori.

Allà el ministre d'habitatge i els seus il·lustres convidats -accionistes d'un holding audiovisual a què volen impressionar perquè els ajudin a conformar una opinió pública favorablement acaben per adonar-se que tot i ser molt pocs l'espai és insuficient per a la vida i el frau que representa vendre com una veritable oportunitat d'emancipació per als joves l'accés a un habitacle que té més de nínxol o traster que d'habitatge, tot això amb una mirada àcida plena de comentaris mordaces i picades d'ullet a el cinema dels anys 20 de segle passat.

Podeu veure el vídeo aquí