Es convoquen les eleccions per a la provisió de vacants al Claustre Universitari

Del 7 al 12 de novembre tindran lloc les votacions, per urna electrònica, per escollir les 52 vacants dels representants dels diversos sectors al Claustre Universitari de la UPC. El cens provisional per participar en aquest procés electoral es farà públic el 8 d’octubre i estarà disponible a la Seu Electoral Electrònica.

Dimarts, 1 d’octubre, s’ha fet pública la convocatòria de les eleccions per a la provisió de vacants dels membres del Claustre Universitari, de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC). que tindran lloc del 7 de novembre, a partir de les 10 hores, fins al 12 de novembre, a les 9.59 h, per urna electrònica.

Durant aquest procés electoral s'han de renovar un total de 52 representants dels diversos col·lectius9 del PDI doctor amb vinculació permanent (PDI-A)8 del Personal investigador en formació (PDI-B2)14 del PDI permanent doctor (PDI-B3)1 del PDI permanent no doctor (PDI-B4) i 20 de l’estudiantat.

D'aquestes 20 vacants per a estudiantat, 2 pertanyen a estudiantat de l'EPSEB

Respecte a les places de PDI, que corresponen a la Circumscripció Universitat, que són:

• 8 del Personal investigador en formació (PDI-B2)
  • 14 del PDI permanent doctor (PDI-B3)
  • 1 del PDI permanent no doctor (PDI-B4)

La categoria PDI-B (personal docent i investigador no inclòs en el sector PDI-A) es divideix en:

• PDI-B1: professorat associat
  • PDI-B2: personal investigador en formació
  • PDI-B3: personal docent i investigador doctor no inclòs en les classificacions PDI-B1 ni PDI-B2
  • PDI-B4: personal docent i investigador no doctor i no inclòs en les classificacions PDI-B1 ni PDI-B2

Procés electoral

Els resultats definitius dels i les representants electes es publicaran el 15 de novembre.

Al web de la Seu Electoral Electrònica es podran consultar els censos, la relació de candidatures, la proclamació dels resultats i qualsevol altra informació relacionada amb aquest procés electoral. Al web de la UPC també s’informarà de les principals fases del procés.

Dates destacades del calendari electoral

• Dia 1 d'octubre: convocatòria d'eleccions
  • Dia 8 d'octubre: publicació del cens electoral provisional
  • Del 8 a l'11 d'octubre: reclamacions al cens provisional
  • Dia 17 d'octubre: publicació del cens definitiu
  • Del 18 (a les 10 h) al 23 d'octubre (a les 9.59 h): presentació de candidatures
  • Del 30 d'octubre al 6 de novembre: campanya electoral
  • Del 7 (a les 10 h) al 12 de novembre (a les 9.59 h): votacions electròniques
  • Dia 12 de novembre: proclamació provisionals dels candidats i candidates electes
  • Del 13 al 14 de novembre: reclamacions a les candidatures provisionals
  • Dia 15 de novembre: publicació dels resultats definitius

Sobre el Claustre Universitari

És el màxim òrgan de representació de la comunitat universitària: debat les línies generals d'actuació de la Universitat, controla l'actuació dels òrgans de govern, direcció i gestió, i impulsa l'activitat normativa d'altres òrgans. Format per un màxim de 303 representants de la comunitat universitària, el Claustre Universitari té un mandat de quatre anys i les vacants produïdes entre els claustrals es cobreixen durant el primer quadrimestre de cada curs acadèmic.