Docència i mesures de seguretat per al quadrimestre de tardor 2020-2021

La docència dels graus i màsters de l'EPSEB serà, sempre que sigui possible, presencial. Això implica que s'hauran de seguir una sèrie de mesures per evitar la propagació del COVID-19
Docència i mesures de seguretat per al quadrimestre de tardor 2020-2021

Segons els calendaris acadèmics ratificats el passat 22 de juliol, partir del 14 de setembre s'inicien les classes del graus i màsters de l'EPSEB, exceptuant les assignatures del primer curs dels graus, que s'inicien el 5 d'octubre.

En tots els casos, s'han adequat les aules de l'Escola per poder realitzar la docència de totes les assignatures de manera presencial, però això implica un exercici de responsabilitat individual per part de tota la comunitat de l'EPSEB: estudiantat, professorat i personal d'administració i serveis.

Les mesures detallades a continuació, estan pensades per evitar la propagació del COVID-19, és a dir, per evitar contagis entre la comunitat i, per tant, evitar quarantenes que impedirien la presencialitat en la docència.

Decàleg de mesures de seguretat que ha estat elaborat per les autoritats universitàries i sanitàries

• Passa a ser obligatòria la utilització de mascaretes en tota activitat que es realitzi a la universitat. És exigible que tothom la porti ben posada -cobrint boca i nas- en tot moment.
  • Evitar el contacte personal (abraçades, petons, donar la ma, etc.) així com cridar, cantar o riure sorollosament. Mantenir silenci serà més necessari perquè tindrem totes les portes obertes per facilitar la ventilació dels espais interiors.
  • També s'estan adaptant els espais comuns extremant les mesures d'higiene i ventilació per tal d'adequar-nos millor a les diferents modalitats de docència. Sempre que sigui possible, i quan no existeixi un sistema forçat de renovació d’aire que no ho faci recomanable, les activitats docents presencials es faran amb les portes i finestres obertes. Quan això no sigui possible es promourà l’obertura de finestres entre classe i classe per afavorir aquesta renovació.
  • Cal extremar la cura en passadissos i vestíbuls, en no demorar-se més de 15 minuts i sempre amb la mascareta posada, així com en les activitats que sorgeixin espontànies sense supervisió.
  • Així mateix, es demanarà evitar aglomeracions, romandre als espais comuns i accedir a les aules de forma esglaonada, seure cada dia al mateix lloc i respectar sempre les indicacions del professorat
  • El professorat serà l’últim a entrar a l’aula i el primer en marxar. No permetrà l’entrada a ningú que arribi tard.
  • Està prohibit fumar a qualsevol espai interior o exterior de l’Escola.
  • S'instarà a l'estudiantat de l’Escola a fer una declaració responsable on es facilitaran les mesures a seguir, especialment davant la detecció d'un possible brot en les activitats en les que s'hagi estat implicat presencialment.
  • S’ha creat un comitè de referència per gestionar millor la traçabilitat i comunicació de la pandèmia format per la Directora i l’Administradora del centre i la Delegada dels estudiants.
  • Consultar de forma regular el Canal Covid de la pàgina web de la UPC.
  • La UPC insta a tota la seva comunitat a la utilització activa de la app RADAR COVID, i altres mètodes de seguiment i detecció de possibles contagis per a una gestió més eficaç dels possibles rebrots i per alertar dels contagis. Aquesta aplicació segueix els estàndards tècnics elaborats per la Comissió Europea de garantia de privacitat.

Finalment, informar-vos que l'Escola està adquirint i instal·lant càmeres per poder fer les classes simultàniament per videoconferència, és a dir, en el mateix horari que la classe presencial. Aquest format està pensat per a aquelles persones que no puguin assistir a les classes presencials.

noi_noia_mascareta-web.jpg

Informació relacionada: Pla de desconfinament de la UPC