Cristina Maiquez estudia el darrer curs del grau en Arquitectura Tècnica i Edificació a l’Escola Politècnica Superior d’Edificació de Barcelona (EPSEB)“Vaig començar la universitat després de fer dos cicles formatius de grau superior de Construcció”, explica i comenta que “estava clar el que m’apassionava; si tens una vocació l’has de seguir”. Combina els estudis amb el treball que ha aconseguit a través d’unes pràctiques a l’Ajuntament de Calafell. Treballar m’ha ensenyat molt sobre el món de la construcció. En l’actualitat, em dedico a elaborar projectes d’urbanització de carrers.”

En el trajecte entre el treball i els estudis va cursar l’assignatura Història de l’Arquitectura de la mà del professor Ramon Graus, una assignatura que li va obrir els ulls a una nova passió: “Em vaig afeccionar a passejar per Barcelona i llegir sobre les històries i llegendes de la ciutat i els seus edificis. Veure amb els teus propis ulls i conèixer l’origen de cada construcció t’ajuda a entendre molts conceptes arquitectònics.”

Tot plegat, la va portar a agafar la càmera fotogràfica per perpetuar en les seves fotografies els edificis i les històries que s’amagaven al darrere. Des de la plaça del Rei, la plaça Sant Felip Neri, la Casa Amatller o la Torre Bellesguard, també coneguda com casa Figueres, construïda per Gaudí. “La torre està inspirada en el castell medieval del rei Martí l’Humà, on va viure fins a la seva mort”, explica i aclareix que “el nom de Bellesguard provenia de la bella vista que el rei tenia des d’aquest indret. Interessant, no?”

Totes aquestes passejades han donat com a fruit una exposició fotogràfica, anomenada “Barcelona”, que es pot gaudir a la planta baixa de l’EPSEB i on es pot descobrir un tros d’història de la ciutat comtal.

Blog Arcitec