Exposició: "Construcció d'una escola a Nicaragua"

• Exposició: "Construcció d'una escola a Nicaragua"
  • 2018-06-21T09:00:00+02:00
  • 2018-09-12T19:00:00+02:00
El 21 de juny de 2018 s’inaugura l’exposició sobre el projecte de cooperació Construcció d’una escola a Nicaragua, per Arquitectes Tècnics Sense Fronteres, que van realitzar tres estudiants de l’EPSEB durant els primers mesos del 2018.
21/06/2018 09:00 a 12/09/2018 19:00 (Europe/Madrid / UTC200)
On
Sala d'exposicions del Col·legi d'Aparelladors, Arquitectes Tècnics i Enginyers d'Edificació de Barcelona (CAATEEB)
URL de l'esdeveniment
Lloc web relacionat
Afegeix un esdeveniment al calendari

ARQUITECTES TÈCNICS SENSE FRONTERES

Arquitectes Tècnics Sense Fronteres (ATSF) és una ONGD amb seu a Barcelona, a l’EPSEB, formada per estudiants i professionals d’Arquitectura Tècnica. Centra el seu treball en l'aportació de coneixements tècnics en l'àmbit de l'edificació, tant en el disseny de solucions habitacionals com en infraestructures bàsiques de la nostra societat.

En aquesta ocasió, Arquitectes Tècnics Sense Fronteres van col·laborar amb l’associació alemanya Bildung Bauen e.V. per a realitzar aquest projecte que s’ha dut a terme entre el gener i l’abril del 2018.

Tres estudiants d’Arquitectura Tècnica de l’EPSEB i membres d’ATSF van desplaçar-se el febrer i març per dur a terme tasques de coordinació i organització amb els voluntaris locals i direcció d’obra.

EL PROJECTE

L’objectiu era realitzar un edifici sostenible a la comunitat de Jiñocuabo, en concret una escola, amb recursos de la regió, que s'adeqüés a les condicions climàtiques de la zona; calor extrema, pluges torrencials i terratrèmols.

La comunitat disposava d’una escola de primària i una de secundària, que compta amb dos blocs per a aules però mancava d’espais al servei d’aquesta. Per aquest motiu es va proposar una ampliació de l’escola existent amb la creació d'espais on els nens i nenes se sentin còmodes, motivats i puguin desenvolupar-se plenament.

L'edifici consta de tres aules; una sala polivalent per albergar diferents activitats de l’escola o de la comunitat, una aula d’informàtica i una sala de professors.

Per la construcció de l'escola s’ha utilitzat la palla, el bambú i l’argila com a materials principals, on l’estructura de bambú suporta la totalitat de la càrrega de la teulada i la palla és usada com a tancament. Es van triar aquests materials per la proximitat del seu origen i pel seu efecte en el medi ambient i en la salut dels futurs usuaris.