Beques i ajuts als estudis

Informació prèvia

Una beca és un finançament total o parcial de l'import dels crèdits matriculats i, de vegades, porta associada la concessió d'ajuts per altres conceptes aliens a la matrícula universitària. Implica l'existència d'una convocatoria pública així com el compliment d'una sèrie de requisits.

Depenent dels estudis que vulguis cursar, grau o màster, hi ha diferents modalitats de beques.

D'entre les més usuals estan:

• Beca del règim general del MECD, tant per a grau com per a màster, a més dels requisits acadèmics, de renda i patrimoni que s'han de complir. L'estudiant ha de ser espanyol, de la Comunitats Europea o extracomunitari amb permís de residencia permanent o temporal per reagrupament. Estar matriculat durant el curs pel qual es sol·licita la beca i no estar en possessió o no reunir els requisits legals per a l'obtenció d'un títol del mateix nivell o superior al qual corresponguin els estudis per als quals es sol·licita la beca.

Has de tramitar la sol·licitud a través del web del MECD (pots trobar més informació i l'enllaç al web de l'SGA).

• Beca Equitat de l'AGAUR, adreçada als estudiants de grau de les universitats públiques catalanes i la UOC, no s'aplica als màsters. Es té en compte la renda familiar i l'aportació de l'estudiant pels crèdits matriculats per primera vegada.

La sol·licitud es realitza a través de l'Oficina Virtual de Tràmits de la Generalitat de Catalunya (pots trobar més informació i l'enllaç al web de l'SGA).

• Beca de col·laboració del MECD, están adreçades als estudiants que estan acabant els estudis de grau i de primer curs de màster. Queden exclosos els estudiants de segon curs de màster.

Pots trobar la informació, els requisits i procés de tramitació al web de l'SGA.

A més pots trobar informació al web esmentat anteriorment sobre altres tipus de beques i ajuts per als teus estudis.

Pots trobar més  informació i els enllaços relacionats sobre la seva tramitació al web del Servei de Gestió Acadèmica (SGA).

Enllaços relacionats