Pla d'acollida de l’EPSEB

Dins el procés per al suport i orientació de l’estudiantat, el Pla d'Acollida de l’EPSEB consisteix en el conjunt d'activitats organitzades amb l'objectiu de donar recolzament als estudiants i estudiantes de nou ingrés en la seva adaptació als nous estudis universitaris.

Es farà una sessió d’acollida a l’estudiantat de nou ingrés on es donarà la benvinguda per part del director o la directora i es proporcionarà la informació més rellevant per l’inici dels estudis per part dels caps d’estudis, la subdirecció d’estudiantat, els serveis informàtics i el servei de biblioteques. En particular, aquests últims organitzaran sessions d’introducció emmarcades en el desenvolupament de la competència en ús solvent dels recursos d’informació. A més, representants de la delegació d’estudiants informaran de les diferents associacions estudiantils i les seves activitats.

D’altra banda, es donarà l’oportunitat que l’estudiantat de nou ingrés tingui un mentor o mentora, que serà un estudiant o una estudianta de cursos superiors, becat o becada per l’Escola, per facilitar l’adaptació als estudis universitaris aportant la seva experiència i un punt de vista més proper a l’estudiantat que el del tutor o tutora.

A més, s’organitzaran altres sessions d’acollida, amb col·laboració d’ex-estudiants de l’Escola on s’apropi a l’estudiantat de nou ingrés a la perspectiva professional que es trobarà quan culmini els seus estudis.

Els estudiants de màster són convocats a l'inici de curs a una presentació de l'Escola. Aquesta sessió contempla una xerrada col·lectiva, per part del director o la directora del Centre i dels caps d’estudi de les titulacions de màster.

S’organitza un Welcome Day o “Sessió d’acollida” per als estudiants estrangers (incoming), on el coordinador o coordinadora els donarà la benvinguda i els presentarà l'Escola. En aquesta sessió també hi participa el Servei de Biblioteques i la Delegació d’estudiants.

Anualment, s’organitza una sessió informativa per a estudiants de grau i màster sobre les opcions de mobilitat nacional i internacional que tenen a la seva disposició de cara al curs acadèmic següent; tant les que proporciona el centre com les ofereix el Gabinet de Relacions Internacionals de la Universitat.