Laboratori de Geometria i Sistemes dinàmics

phase_space.jpg

Aquest laboratori està associat a la Secció de Matemàtiques de l'EPSEB (departament de Matemàtiques-UPC)

Objectius generals del laboratori:

Pretenem reforçar la col·laboració iniciada entre els grups de recerca de Sistemes dinàmics SD i de Geometria GEOMVAP. Ambdós grups presenten una dilatada trajectòria. Els grups tenen finançament MTM, SGR i recentment hem obtingut un projecte explora ciència.

Sistemes dinàmics SD
Geometria GEOMVAP

Versió de la pàgina en francès
Versió de la pàgina en anglès

Objectius científics:

• Aprofundir en l’estudi geomètric del problema de 3-cossos i les seves versions restringides usant tècniques pròpies dels sistemes dinàmics i de la geometria simplèctica i de Poisson (varietats b-simplèctiques).
  • Estudiar l’existència d'òrbites periòdiques usant les tècniques de topologia simplèctica.
  • Millorar els resultats de teoria KAM per sistemes associats a problemes motivats per mecànica (com l’estudi de la varietat de col·lisions en el problema de 3-cossos). La teoria KAM està associada a l’estudi de pertorbacions.
  • Estudiar problemes d’integrabilitat en varietats de Poisson i varietats simplèctiques singulars motivats per problemes de mecànica celeste.

Congressos recents organitzats pel grup:

Membres del laboratori

Investigadors:
Amadeu Delshams
Marcel Guàrdia
Eva Miranda

Estudiants de doctorat:
Roisin Braddell
Cédric Oms
Arnau Planas
Rodrigo Schaefer

Membres externs del Laboratori: