Setmana de la Ciència a l'EPSEB

Vols saber totes les activitats que tenim per a la Setmana de la Ciència? Veurem la Terra des de l'Espai, farem una Cursa d'Orientació, Tallers amb Instamaps i Map Creator, obtindrem models 3D a partir de fotografies i gaudirem de la setena edició de les Jornades Low Tech.
Setmana de la Ciència a l'EPSEB

11 de novembre de 2016

Edició de cartografia navegable i geolocalització de fotogràfies

Edició de cartografía navegable usant Apps i geolocalització de fotogràfies i videos sobre mapes online. Emporta´t el mòbil!!

Horari: 10:00h a 14:00h

14 de novembre de 2016

Cartografia online: Instamaps, fes el teu map

Qué es Instamaps? és una plataforma web oberta per a la creació, disseminació i compartició de mapes a internet.

La plataforma incorpora una galeria de mapes on podem visualitzar, compartir i fins i tot descarregar, els mapes fets pels usuaris que han estat etiquetats com a públics.

Instamaps és una eina d'ús obert creada per l'Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya (ICGC). Vol ser una eina de tranferència de coneixement per a l'apoderament de la ciutadania.

Horari: 10:00h a 11:30h

Més informació al web de la Setmana de la Ciència.

La Terra vista des de l'espai

L'objectiu del taller és aprendre unes nocions bàsiques sobre imatges de satèl.lit que ens facin entendre la seva importancia en la monitorització de la Terra.

El taller tindrà una primera part on és mostraran algunes aplicacions i posteriorement l'estudiant a l'aula d'ordinadors podrà generar imatges en veritable color i fals colors a partir de l'energia capturada en diferents parts de l'espectre electromagnètic.

Horari: 11:30h a 13:30h

16 de novembre de 2016

Generació de models 3D mitjançant fotografies

Obtenció de models 3D a partir de fotografies efectuades amb qualsevol tipus de càmera digital, incloses les que es troben als telèfons mòbils, a partir de programes informàtics lliures o d'accés permès.

S'obté un núvol de punts en l'espai, amb color extret de les fotografies.

Horari: 12:00h a 14:00h

17 i 18 de novembre de 2016

VII Jornades LowTech

Recerca i investigació en materials i tècniques de baix impacte ambiental

Les Jornades Low Tech ja van per la setena edició. Aquest any presentem diferents experiències que ens permetran conèixer la tradició de la construcció amb fusta en l'arquitectura japonesa o sobre arquitectura i oficis a Kenia. També seran un expositor de projectes realitzats més a la vora, com petites intervencions estructurals amb tècniques low tech, el projecte de la Cúpula de Mas Marroc dels germans Roca, i el guardonat projecte del Sistema de reg a les hortes Termals de Caldes de Montbui. Tindrem a més l'oportunitat d'escolat a l'arquitecta Anupama Kundoo, un referent internacional en construcció Low Tech i a Luís Velasco, també arquitecte, que ens parlarà d'estratègies arquitectòniques per a millorar el confort climàtic en els edificis.

Horari: 9:30 a 14:00

A més, el 17 teniu els següents tallers:

• Taller Arrebossats. Casos Pràctics, TERRAM: 15:00 - 18:00, 12 Places, Preu: 10 €. EPSEB aula de maquetes.  Inscripció: bcnterram@terram.cat

• Maquetes de Paper plegat, Juli Carandell: 16:00 - 19:00, 30 Places, Preu: gratuït. EPSEB aula 0.6  Inscripció

• Formes de preparar un projecte d’opus signinum, CHROMA: 16:00 -19:00, 30 places, Preu: 15 € (aquesta activitat es desenvolupa al C/ Escudellers Blancs 3 bis, Barcelona) Inscripció: rober@chroma.es

Programa de les Jornades i informació dels tallers

Més informació al web del GICITED (Grup Interdisciplinar de Ciència i Tecnologia a l'Edificació).

Taller de Mapes

Els mapes són un instrument molt valuós per analitzar les dinàmiques socials i econòmiques pròpies de l'activitat humana. A l'actualitat és molt habitual veure moltes pàgines Web i aplicacions mòbils que tenen en els mapes el substracte sobre el qual referenciar diferents problemàtiques. En aquesta activitat es mostraran exemples d'aquests tipus d'aplicacions, començant per les més senzilles, com Google Maps i Google Earth, i acabant amb un dels programaris tècnis de referència en l'àmbit dels Sistemes d'Informació Geogràfica: ArcGIS for Desktop.

Horari: 15:30h a 17:30h (les dues activitats són independents l'una de l'altra)

18 de novembre de 2016

Cursa d'orientació

Cursa d'orientació al campus de la UPC. Serà una cursa on part dels punts de pas estaran marcats al plànol i altres hauràs de localitzar-los seguint les pistes o amb GPS. Enrecorda't de portar el mòbil!!

El punt de trobament serà la porta de la Biblioteca Gabriel Ferraté al Campus Nord.

Horari: 10:00h a 12:00h