Premiades dues fotografies de l'EPSEB al XIV Concurs Fotogràfic Imatges del Sud

Un any més s'ha celebrat el Concurs Fotogràfic Imatges del Sud que organitza el Centre de Cooperació per al Desenvolupament (CCD-UPC) i que mostra una petita part dels projectes que es duen a terme any rere any.

El passat 17 de març de 2017 es va reunir el jurat del XIV Concurs Fotogràfic Imatges del Sud, integrat per Antoni Bover (professor del Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia-CITM), Josep Casanovas (director del CCD), Annabel Folch (fotògrafa del Servei de Comunicació de la UPC) i Eva Vidal (directora acadèmica del CCD) per resoldre aquesta nova edició del concurs fotogràfic. El jurat va valorar molt positivament la resposta i la qualitat dels treballs presentats a concurs, que ha reunit un total de 258 imatges.

En aquesta ocasió han estat premiades dues fotografies que formen part del projecte de Cooperació que han estat realitzant aquest any a Tetuán (Marroc) els professors de l'EPSEB Montserrat Bosch González i Joan Ramon Rosell i Amigó i els alumnes de l'EPSEB, Belén González Sánchez, Albert Fontanella Morera, Josep Mateu Mateus i Xavier Núñez Sánchez. Si voleu conèixer una mica més aquest projecte, "Rehabilitació al Marroc, Diagnosi i projectes de rehabilitació en edificis de la Medina de Tetuan (2016-U012)" cliqueu aquí.

"DesQuadre elèctric", de Montserrat Bosch

Fotografia premiada amb menció.

Marroc. No sé si riure o plorar. Aquesta és una realitat construïda que colpeix. Massa sovint observada quan ens capbussem en els edificis de les medines marroquines, declarades Patrimoni de la Humanitat, mostra un estat d’abandó, de manca de control i de desgavell que espanta fins al dolor físic. És una fotografia obscena que serveix per denunciar el que malauradament no veiem quan visitem el Marroc folklòric.

"Palimpsest" de Montserrat Bosch

Marroc. Les ciutats són immensos palimpsests que es reescriuen sobre si mateixes. Les parets de les cases de la medina de Tetuan superposen les capes de pintura i permeten fantasiejar sobre les vicissituds i seqüencies durant 500 anys d'història. El nostre projecte està treballant per posar en valor les tècniques constructives tradicionals i els oficis que han convertit la ciutat en el que és: Patrimoni de la Humanitat.

Podeu consultar totes les fotografies premiades a la web del CCD: https://www.upc.edu/ccd/ca/accions-al-sud/imatges/fotografies-premiades-2016

Esperem portar ben aviat l'exposició a l'escola perquè podeu gaudir d'ella.