La professora de l’EPSEB, Eva Miranda, guardonada en el lliurament de les distincions ICREA Acadèmia 2016

El premi reconeix la tasca en matèria de recerca del professorat que desenvolupa la seva activitat en alguna universitat catalana i alhora col·labora activament en retenir el talent investigador a les universitats catalanes. Aquest premi els permetrà, durant els propers 5 anys, ampliar la seva dedicació a la investigació i comptar amb un ajut anual de 40.000€.
Guardonats distincions ICREA Acadèmia 2016

f3160239-0268-4aea-b21d-f72f1b8b79c3.jpg

El passat 24 de juliol a la tarda el conseller d’Empresa i Coneixement, Santi Vila, va presidir el lliurament de les distincions ICREA Acadèmia 2016 a 15 investigadors del sistema de recerca català, entre els quals es troben els professors de la UPC; Eva Miranda, Irene Arias, Albert Cabellos, Ramon Codina i en Jordi Martorell.

La professora Eva Miranda, del Departament de Matemàtiques, ha rebut la distinció de l’ICREA Acadèmia a l’àrea de matemàtiques i ciències experimentals. Centra la seva activitat d’investigació a la geometria simplèctica i de Poisson, i les seves interaccions amb els sistemes dinàmics.

Al 2009 va iniciar, junt amb l’investigador Victor Guillemin, del Massachusetts Institute of Technology (MIT), una branca de la Geometria de Poisson: la geometria b-simplèctica. Forma part del grup de recerca en Geometria de Varietats i Aplicacions (GEOMVAP), és investigadora del Laboratori de Geometria i Sistemes dinàmics de l’EPSEB i imparteix docència a l’Escola Politècnica Superior d’Edificació de Barcelona (EPSEB) i a la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME).

Al 2017 ha estat distingida amb una Chaire de Excellence de la Fondation Sciences Mathématiques de Paris, compartida en aquesta edició amb el professor Timothy Gowers, de la Universitat de Cambridge i Medalla Fields 1998. Eva Miranda és la primera Chaire de Excellence que es concedeix a un matemàtic a Espanya i la segona dona del món en obtenir-la. Aquest any, l’Eva també ha estat seleccionada com a professora visitant distingida (Giovanni Prodi Chair) a la Universitat de Würzburg, a Alemanya.

Si vols ampliar la notícia pots visitar: Premsa Gencat, la Vanguardia, ABC.es Agencias