Jornada de propagació del foc per façanes

El pròxim dia 14 de desembre, de 15:30 a 19:30 h., tindrà lloc a l’EPSEB una Jornada sobre propagació del foc per façanes.

14/12/2017 de 15:30 a 19:30 (Europe/Madrid / UTC100)
On
EPSEB
Nom de contacte
GICITED
URL de l'esdeveniment
Lloc web relacionat
Afegeix un esdeveniment al calendari
iCal

La propagació del foc per façana és considerada una de les vies de desenvolupament dels incendis més ràpides en un edifici. Per això, les mesures per limitar la propagació exterior del foc són un aspecte molt important a considerar, més encara quan parlem d'edificis en alçada.

Els nombrosos incendis ocorreguts durant els últims anys en països com els Emirats Àrabs Units, on es construeixen regularment edificis en alçada, o el lamentable incendi de la Torre Grenfell de Londres ocorregut el juny d'aquest any han reobert el debat sobre la capacitat de les normatives per aconseguir nivells de seguretat contra incendis òptims, que evitin que es repeteixin aquest tipus de tragèdies.

En aquest context cal avaluar si alguna cosa així podria passar en el nostre entorn, i si és així, què es podria fer per evitar-ho. Aquesta jornada pretén debatre sobre els diferents aspectes relacionats amb aquest interessant tema de la mà de diferents experts.

La Jornada es dirigeix a un ampli públic, especialment a professionals i estudiants dels àmbits de l'Edificació i l'Arquitectura. Es gratuïta, però cal inscriure's prèviament:

FORMULARI INSCRIPCIÓ

15:30 Recepció dels assistents

15:45 Benvinguda i presentació

Inmaculada Rodríguez, directora de l’EPSEB (UPC)

16:00 Ponències.

Moderadora: Laia Haurie, professora de l’EPSEB

16:00 Avaluació dels riscos de propagació del foc per façanes
María Pilar Giraldo, Investigadora de l’INCAFUST i professora associada de l’ETSAB (UPC)

16:30 Influència de les característiques de les façanes en la intervenció del bombers
Sebastià Massagué, Sotsinspector de Bombers de la Generalitat de Catalunya

17:00 Assajos a gran escala i enfocament a nivell europeu
Alberto Diego, Tècnic del Departament de Qualitat de Productes del Institut de Tecnologia de la Construcció de Catalunya (ITeC)

17:30 pausa cafè

18:00 Anàlisi de prescripcions de la limitació de propagació d’incendis per façana
Albert González, Tècnic del Servei de Prevenció de bombers de la Generalitat de Catalunya

18:30 Taula rodona: Estem dissenyant i rehabilitant façanes segures en cas d’incendi?

Moderadora: Ana María Lacasta, Professora de l’EPSEB

A més dels ponents anteriors, participaran a la taula rodona:

Santiago Rovira, Cap de la Unitat de Protecció Civil del Servei de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament de l’Ajuntament de Barcelona

Xavier Diez García, Consultor Tècnic de l’Àrea Tècnica del Col·legi d’Aparelladors, Arquitectes Tècnics i Enginyers d’Edificació de Barcelona (CAATEEB)

Montserrat Vilardaga, Oficina Consultora Tècnica del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC)

19:30 Clausura de la Jornada

Programa complert